2022. november 4., péntek

Az uborka és a tök szerelemgyereke

Hála a nyárvégi esőzésnek, a kései jó időnek még akad a kertben zsenge cukkini. Ha már így van, készülhet szélsebesen az ebéd. Az uborka és a tök házasságából született zöldséget kockákra vágtam. Rányomtam két-három fokhagymagerezdet, sóztam, állni hagytam. Olivaolajon megfuttatam a csíkokra vágott húsos szalonnát, miután megpirult kiszedtem, félretettem. A serpenyőben a zsíradékon a cukkinit is megpirítottam, majd a szükséges mennyiségű vízben megpároltam. Tejföllel behabartam, hozzáadtam a szalonnát és az apróra vágott petrezselymet, megkavartam a mártást. Amihez gyári zsemlegombócot főztem ki a fazékban. Szerintem jó lett az összhatás :)! A tokaji Gróf Degenfeld 2021-es muscat blancja volt hozzá a bor. Félszáraz, muskotályos, virágos jegyekkel, jó választásnak bizonyult.

  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése