2022. június 29., szerda

Orosz-libanoni találkozó a konyhában

 


A hőség nagy úr, kinek van kedve délben ebéddel bajlódni. Úgyhogy érdemes hajnalban szörfözni a neten. Hátha találunk valami egyszerű és finom receptet. Pont ilyen az „okroshka“, az orosz kefír leves. Egy szem krumpli és a tojás tíz perc alatt megfőtt, a tojás sárgáját kiszedtem. A fehérjét a krumplival együtt kockákra vágtam, meg hozzá nyers zöldségeket: uborkát, retket (ha van), újhagymát, paradicsomot. Botmixerrel a kefírbe kevertem főtt tojássárgáját, borsoztam, sóztam. A kaprot se hagytam ki belőle. Mindkettő mehetett a hűtőbe, ebédkor ráöntöttem zöldségekre a kefírlevest. Komolyan, nagyon finom, hűsítő, laktató. A tabulé petrezselymes kuszkusz, vagy bulgur saláta. Forró vízzel nyakon öntettem a kuszkuszt, amikor felszívta a vízet, hagytam kihűlni. Bőven facsartam rá citromlevet. Összekevertem a már ismertett zöldségekkel, apróra vágott korianderrel, merthogy kevés petrezselyem volt otthon. Sóztam, egy kissé fanyar olívaolajjal meglocsoltam, mehetett a hűtőbe. Ez is bingó lett! Ámbár egy kis joghurt még elfért volna rajta. Ma a tiszta víz volt az italom, bizony, hálás lehetek ezért is.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése