2023. január 17., kedd

Ki akar itt a borsószezonig várni?


Hát, én aztán nem tudtam, hogy a bolognai a legjobb olasz konyha. Róma, Nápoly meg ilyenek jártak a fejemben. Bolognáról legfeljebb a nálunk elhíresült spagetti jutott eszembe. Na, most kezembe került egy könyv, ami felvilágosított tudatlanságomról. Vezeklésül nekifogtam egy igazi bolognai receptnek. Mondjuk, makaróni helyett vékony spagettit használtam, ez volt otthon, mea culpa. Szóval, lendületet vettem, villával összetörtem a bőrétől megszabadított házikolbász töltelékét. Olajon megpirítottam, felöntöttem kis tejjel, hogy puhuljon. A másik serpenyőben vajon megfuttattam az apróra vágott vöröshagymát, sóztam. Hozzáadtam a (konzerv) zöldborsót, az átabotában porból készült forró zöldséglevest. A spagettit leszűrtem és mindent egy lábosban jól összekevertem, nem felejtettem ki a maradék vajat és lereszelt parmezánt sem. Elég jó lett. Az ebédhez egy-két korty saját siller dukált a Látóhegyről. Tanulságok: friss, édes zöldborsóval, maradék húslével, makarónival biztos jobb lett volna, de ki akar itt a borsószezonig várni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése