2012. október 19., péntek

A sziklamászók bort kóstolnak



Mit tesz az élet és a véletlen, ahogy a bugyuta sláger mondja, három marcona sziklamászóval ültem asztalhoz bort kóstolni. Naná, én hívtam meg őket, köztük barátot, plusz testvérét, hozzá az ő fészekaljukból egy kedves vendéget. Valljuk be, szeretik a bort, tehát részt vettek már egy-két kóstolón, borfesztiválon. Három tételt választottam a vakkóstoláshoz. Heimann Birtokbor 2008 Sauska Cuvée 13 2011 és Weninger Válogatás 2008. Ez utóbbit ajándékba kaptam. Hiába kutakodtam a világhálón, csak a címkén lévő információk adtak némi tájékoztatást, mely szerint kékfrankos, syrah, pinot noir házasítást rejt a palack. Akkor már menjünk visszafelé, a Sauska-bor merlot, syrah, cabernet franc, cabernet sauvignon összetételű, Heimann bora pedig Cabernet francból, merlotból, kékfrankosból állt össze. Szóval, Sopron, Villány és Szekszárd feszült egymásnak, mi meg a boroknak, de előtte Pálffy Törökverő Rozéja 2011 volt a belövő bor. Persze,két-három órát dekantáltam a jelölteket, hogy aztán egybehangzóan megállapítsuk, biz'a gyümölcsös az illatuk, fűszeresek, bársonyos szép vörösek, itt-ott kellemes fanyarsággal, remekül ihatók, Ámbár tanár úr. Három kóstolókör után fordítottuk fel a lapokat, és meglepő összhang mutatkozott a véleményekben. A Sauska bort kicsit nyersnek találtuk, de ezt az évjárattal is magyarázhatjuk, viszont mellette könnyebbnek is mutatkozott a másik kettőhöz képest, azok hosszú lecsengéssel testesebbeknek, fineszesebbeknek bizonyultak. Ha Sauskát kell inni, akkor sem kergetik az embert asztal körül, de Wenniger és a Heimann borai jobban ízlettek nekünk. A hegymászó hármas Weninger tökismeretlen borát tuszkolta fel a képzeletbeli dobogó első fokára, én bátortalan ellenvetésekkel - Heimann javára - végül egyetértettem velük, de most itt megint kijelentem: szeretem és nagyra tartom Heimann Zoltán Birtokborát, punktum! Egyébként szalonnát, pityókás kenyeret, meg sajtokat faltunk borozgatás közben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése