2020. május 5., kedd

Egyszerű mutatvány a hétköznapokra

A mélyhűtőben találtam egy maroknyi zöldbabot. A serpenyőben kevés olívaolajat melegítettem, az egészben szétnyomott fokhagymagerezd adta meg az alaphangját.Jöhetett a kiolvadt zöldbab, az egy  szál kakukkfű, 10-15 percig pároltam a fedő alatt. A másik edényben főtt a hosszúszemű- és a vadrizs. A ressre hagyott zöldbab egy evőkanál paradicsomszószt kapott, sóztam, borsoztam. Ráborítottam a megfőtt rizst, jól összeráztam az egészet. A tányéron reszeltem rá a sajtot, és íme, kész a rizseszöldbab. Szakácsversenyt egyébként sem nyernék, viszont félóra alatt megvolt az ebéd. A bor a badacsonyörsi Váli pince kéknyelűje volt. A címkére a borász azt írta "saját örömömre". Úgy érzem, a miénkre is. Ahogy a badacsonyi borokhoz illik, ez is virágos, ásványos, a telt kortyokat csiszolt savak tartják.      

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése