2021. június 13., vasárnap

A tortillára ültetett saláta és harcsafilé

 





























A fúziós konyha különböző étkezési kultúrák konyhaművészetét igyekszik ötvözni. Szóval, engem ebbe az irányba gyakran a kényszer visz el. Magyarul, mit tudok lehetőleg gyorsan összepasszítani a konyhai választékból. Mert éhes vagyok, finomat szeretnék ebédelni. Nem veszem magam túl komolyan, könnyen belevágok mindenféle konyhai kalandba. A salátához megmostam a zsenge fejessalátát, a spenótot és a lollo rossot, olívaolajjal öntöztem, ráfacsartam fél citrom levét. Az afrikai harcsafilét félórával a sütés előtt besóztam. Az olívaolajba tettem összezúzott fokhagymagerezdet, egy szál rozmaringot, s ebben ropogósra sütöttem a halszeletet. A serpenyőben átmelegetítettem a búzalisztből készült tortillalapot, erre szórtam a salátat, amire ráültettem a hacsafilét. A hal bőven kapott még citromlevet, frissen szedett korianderrel diszítettem. Elég jó volt hozzá a Tokaj Nobilis félszáraz sárga muskotályosa tavalyról. Nem tudom überelni a kereskedő leírását, inkább idemásolok belőle: „Bárdos Sarolta évről-évre természetesen bájos bort készít a fajtából. A gyümölcsös aromákat kiegészítő maradékcukornak és a jó alapanyagnak köszönhetően könnyedsége mellett sűrű, ásványos és komoly is tud lenni.“ Egyetértek az előttem szólóval! :)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése