2020. november 5., csütörtök

Az egészséges céklalevél-saláta


Mostanában fedeztük fel salátákba a céklalevelet. De nincs új a nap alatt. Merthogy régóta önállóan is elkészíthető. Nem sok recept kínálja magát, de ami igen, azon apróságokat változtattam. Ha séf lennék, bátrabban mondhatnám, újragondoltam. Zsenge céklalevelek a legjobban a célnak. A hozzávalókat alaposan megmostam, megtisztítottam. A salátaféléket papírkendővel megszárítgattam. A céklalevélhez egy kis tölgyfalevél-saláta is került. Szál újhagymát karikára vágtam, a sárgarépát lereszeltem. Az eddigiek mentek a tányérba, én megcsináltam az öntetet. Evőkanálnyi olívaolajban teáskanálnyi dijoni mustárt tettem, citromlevet facsartam bele. Só, bors, szárított koriander. Simára kevertem az öntetet, megforgattam benne a salátát. A tetejére uborkakarikákat, negyedelt koktélparadicsomokat raktam. Pirított tökmaggal megszórtam. Egy szelet pirítós jól jön hozzá, meg a pohár víz. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése