2013. április 6., szombat

A húsvéti standard szürkebaráttal


Az udvaron lévő üstben természetesen idén is megfőtt a füstölt és a sima csülök, ez utóbbi a mélyhűtőből került elő. Természetesen hozta a formát mindkettő, vagyis ellenállhatatlanul finomak voltak. Hozzá az elmaradhatatlan otthon sütött házi fonott kalács, s mint látható – egy röpke erdei kirándulás eredményeként – az uborka, paradicsom, retek mellé jutott a hó alól kicsippentett csokornyi medvehagymának. A tojás még főtt a tűzhelyen, aztán az is odapottyant a tányérra, ahol feleségem családjának szokása szerint ott helye a lilahagymás krumplisalátának is. Szóval, szelíd eszegetéssel telt az idő, amihez Szászi Endre Szent György-hegyi Szürkebarátját kortyolgattuk 2011-ből. Olyan mázlista vagyok, hogy voltam pincénél egy sokat emlegetett nyári napon, szinte a teljes szortimentet végigkóstoltuk. Mit akarok ebből kihozni? Szászi fehérében még nem csalódtam, sőt, árához képest – érzésem szerint – mindig többet ad. Vöröseit eddig kihagytam, hülye szokás, de nekem a Balaton és környéke a fehérborok hazája. Ennek a szürkebarátnak határozottan szép színe van, szőlővirágos illattal, pont annyira krémes a korty, amennyire kell, én a bort megtámasztó savakat is érzem. Mézes, köves melegség, maradékcukor, nem hosszú, de kellemes elköszönéssel, egyébként ereje is vagyon. Szeretni való bor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése